FI:PV216 Marketing Strategy in Service - Informace o předmětu
PV216 Marketing Strategy in Service Business
Fakulta informatikyjaro 2018
- Rozsah
- 1/1/1. 3 kr. (plus ukončení). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Luca Carrubbo, Ph.D. (přednášející), Mgr. Jitka Kitner (zástupce)
Debora Sarno, Eng., PhD (přednášející)
Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. (pomocník) - Garance
- doc. RNDr. Eva Hladká, Ph.D.
Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky
Dodavatelské pracoviště: Katedra počítačových systémů a komunikací – Fakulta informatiky - Rozvrh
- Čt 19. 4. 15:00–17:50 A217, Pá 20. 4. 9:00–11:50 D1, 13:00–14:50 D3, Po 23. 4. 9:00–12:50 D1, 16:00–17:50 D1, Út 24. 4. 8:00–9:50 D3, 10:00–11:50 D1, 16:00–17:50 D1, St 25. 4. 9:00–12:50 D1
- Předpoklady
- No pre-requisite. It is recommended to have earned credits in SSME obligatory subjects.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 33 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- The course deals with the shift in perspective of the service-oriented economy paradigm and the focus on systems.
At the end of the course students should be able to:
- understand marketing strategies of business organizations;
- understand marketing strategies within the scope of new service paradigm;
- manage marketing strategies processes from the project management point of view. - Osnova
- 0. Services and Services Marketing
- 1. Service and Service Dominant Logic
- 2. Marketing Planning process
- 3. Dealing with Strategy: analyse the case of Dr. Reddy’s Laboratory
- 4. Complexity in Service
- 5. Systems Thinking
- 6. Viable Systems Approach
- 7. Dealing with Marketing in Service: develop a Marketing Plan
- Literatura
- LUSCH, Robert F. a Stephen L. VARGO. Service-dominant logic : premises, perspectives, possibilities. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2014, xxvi, 225. ISBN 9780521124324. info
- Supplementary materials: Barile, S., Saviano, M.L. (2010). A New Perspective of Systems Complexity in Service Science. In Polese F. & von Friedrichs Y. (eds.) – Special Issue of the Journal Impresa, Ambiente, Management. 4 (3): 375-343.
- Barile S., Pels J., Polese F. and Saviano M. (2012). An Introduction to the Viable Systems Approach and its Contribution to Marketing. J Bus Mark Manag (2012) 2: 54–78.
- Výukové metody
- lectures, class discussion, group projects
- Metody hodnocení
- 1. analysis of a case study on strategy and marketing strategy (oral and written) --> max 33 points
2. development of a marketing plan (oral and written) --> max 33 points
3. multiple choice test --> max 34 points
To pass the exam, the student must reach the score of at least 51 points. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fi/jaro2018/PV216