PdF:SV4BP_1AB1 Angličtina - A - Informace o předmětu
SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy - A
Pedagogická fakultajaro 2015
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Daniela Dvořáková (pomocník)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Jiří Vacek, CSc.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Fakultní oddělení celoškolských kateder – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SV4BP_1AB1/01: Út 8:25–10:05 učebna 59, J. Vacek
SV4BP_1AB1/02: Út 11:10–12:50 učebna 39, J. Vacek - Předpoklady
- CJV_AJA2 Vstupní test A2 - AJ
A pass in CJV_AJA2 Entry test. The SV4BP_1AB1 course represents a B1-level course in intermediate English. Students can read short texts and briefly give reasons and explanations for opinions and plans. They understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered at school, work, and leisure. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz není určen pro začátečníky - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika a volný čas (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Upon consolidation of the secondary school language skills, students will enlarge their social English vocabulary and practise selected academic skills (discussion, oral presentation, supporting an argument) in English.
- Osnova
- SV4BP_1AB1 Angličtina pro sociální pedagogy A
- Weeks 1-4 'Education in the Czech Republic and abroad'
- Weeks 5-7 'Growing up. Teenagers. Parents and children.
- Week 8 Mid-term TEST
- Weeks 9-11 'Interpersonal relations. Friendship. Love. Partnership. Marriage'
- Weeks 12-13 'Leisure and Pleasure. Free-time activity'
- Weeks 1-4 'Education in the CR and abroad'. Further education. Similarities and differences. Study skills – discussion based on experience, expressing opinion, making a statement. Academic skills – key words, summarizing, basic reading techniques, mini-presentation Assignments – Home Reading Worksheet 1 (standardized layout: key words, summary, opinion, questions); Grammar - revision of present simple + present continuous, past simple + continuous tenses, prepositions of time and place Weeks 5-7 'Growing up. Teenagers. Parents and children. Focus on adolescence. Texts on stages of life and personality development Study skills – opinion exchange, personal experience, reflection based on experience, role-play. Academic skills – critical thinking, opinion exchange Grammar – present perfect simple + continuous tenses, future tense Assignments – topic based vocabulary Week 8 Mid-term TEST (W1-W7 vocabulary and grammar revision Weeks 9-11 'Interpersonal relations. Friendship. Love. Partnership. Marriage Study skills – presenting, giving and supporting arguments, justifying a point; Academic skills – presenting, expressing opinion, discussion. Grammar – adjectives – personal qualities, comparatives, superlatives, Assignments – home reading worksheet 2, topic based vocabulary Weeks 12-14 Leisure and pleasure. Free-time activities. Study and Academic skills – discussion, opinion exchange, supporting arguments; Grammar – modals Assignment – revision for the credit test Credit Test The student who has not completed continuous assessment during the particular semester cannot be credited! (Bez splnění průběžných semestrálních úkolů, nemůže student skládat zápočtový test!)
- Literatura
- povinná literatura
- E-learning materials i IS.MUNI.CZ
- doporučená literatura
- REDMAN, Stuart a Ruth GAIRNS. Test your English vocabulary in use : pre-intermediate & intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2000, 142 s. ISBN 0521779804. info
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for PET with answers : self-study grammar reference and practice. First published. Cambridge: Cambridge University Press, 2006, 216 stran. ISBN 0521601207. info
- neurčeno
- MURPHY, Raymond. English grammar in use : a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. Fourth edition. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380. ISBN 9780521189064. info
- OXENDEN, Clive. New English file. 1st pub. Oxford: Oxford University, 2010, 240 s. ISBN 9780194594813. info
- Insight into PET. CUP 2004. ISBN 0-521--52755-4
- Výukové metody
- Seminars, practical language classes, discussions, role plays, presentations
- Metody hodnocení
- 1) Attendance (only 2 classes can be missed) 2) Continuous assessment during the semester (2 written assignments and oral presentations, 20 marks) 3) Mid-term test - vocabulary, grammar (30 marks) 3) Credit test on PC (part A - grammar, part B - vocabulary, part C - listening, part D - writing, 50 marks). Pass mark = 65 marks
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- The English Language Course for Intermediate Students (Level B1). The course is led in English. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (písemné úkoly, ústní prezentace, atd.). Bez splnění průběžných semestrálních úkolů, nemůže student skládat zápočtový test! Zápočtový test skládají studenti na PC v počítačové učebně 72.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné úkoly, bez jejichž splnění nemůže student skládat zápočtový test!
Předmět je vyučován každoročně.
Zápis vyžaduje úspěšné absolvování vstupního testu CJV_AJA2 (obvykle v lednu).
- Statistika zápisu (jaro 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2015/SV4BP_1AB1