FF:PBSNJA1 Qualitative survey - Course Information
PBSNJA1 Qualitative survey
Faculty of ArtsAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 1/1. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Milada Rabušicová, Dr. (lecturer)
prof. Mgr. Klára Šeďová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Milan Pol, CSc.
Department of Educational Sciences – Faculty of Arts
Contact Person: Ivana Klusáková - Timetable
- Mon 15:00–16:35 B32
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je teoretické i praktické seznámení s metodologií kvalitativního výzkumu a možnostmi jejího využití v pedagogice a dalších společenských vědách. Studenti jsou nejprve seznámeni s teoretickými východisky kvalitativního paradigmatu. Následně je podrobně rozebráno několik realizovaných kvalitativních projektů a podán přehled strategií a technik používaných v kvalitativním výzkumu. Jádrem kurzu je vysvětlení metody zakotvené teorie (se zaměřením na techniku hloubkových rozhovorů) v postupných krocích (volba výzkumné otázky - rozhodnutí o vzorku - vypracování schématu rozhovoru - vedení rozhovoru - záznam dat - kódování dat - vytváření teorie). Studenti si volí vlastní výzkumnou otázku a v každém kroku pracují na vlastním hypotetickém výzkumném projektu. Součástí každého kroku je vždy hodnocení práce studentů ze strany vyučující i kolegů v kurzu.
- Literature
- HOLLIDAY, Adrian. Doing and writing qualitative research. London: SAGE, 2002, xi, 211. ISBN 0761963928. info
- STRAUSS, Anselm and Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu : postupy a techniky metody zakotvené teorie. Vyd. 1. Boskovice: Albert, 1999, 196 s. ISBN 80-85834-60-X. info
- HENDL, Jan. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997, 243 s. ISBN 8071845493. info
- DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost : příručka pro uživatele. Praha: Karolinum, 1993, 374 stran. ISBN 8070668229. info
- KUČERA, Miloš. Školní etnografie : přehled problematiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1992, 28 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- seminář společná práce na semináři je kombinována se samostatnou domácí prací předpokladem udělení zápočtu je průběžné zpracovávání zápočtového projektu
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course is taught annually.
- Listed among pre-requisites of other courses
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/phil/autumn2006/PBSNJA1