POL505 Teorie a koncepty politického marketingu

Fakulta sociálních studií
podzim 2015
Rozsah
1/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Miloš Gregor, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Alena Pospíšil Macková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Bc. Jana Drdlová (pomocník)
Garance
prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 15:15–16:45 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Student will step by step discover how to approach to the market analysis and critically evaluate different methods of such analysis (and explain how to use it). They will distinguish, analyze, compare and categorize political campaigns (and related campaign tools) of various actors from the perscpective of a social scientist and consultant.
Osnova
  • 1. Political Marketing and the Rational Choice Theory 2. Research Methodology 2. How to Analyze (Electoral) Market I 3. How to Analyze (Electoral) Market II 4. How Political Polling Works 5. Permanent Campaigns 6. Negative Campaigns 7. Political Advertising 8. Branding 9. New Media as a Tool of Political Communication 10. Social Related Campaings
Literatura
  • SAVIGNY, Heather. The problem of political marketing. New York: Continuum, 2008, 147 p. ISBN 9780826428561. info
  • The SAGE handbook of political advertising. Edited by Lynda Lee Kaid - Christina Holtz-Bacha. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2006, xi, 492. ISBN 1412917956. info
  • Winning elections with political marketing. Edited by Philip Davies - Bruce I. Newman. New York: Haworth Press, 2006, xiii, 239. ISBN 0789033704. info
  • Political marketing : a comparative perspective. Edited by Darren G. Lilleker - Jennifer Lees-Marshment. Manchester: Manchester University Press, 2005, xvii, 230. ISBN 0719068711. info
  • Handbook of political communication research. Edited by Lynda Lee Kaid. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, 2004, xviii, 541. ISBN 0805837752. URL info
  • The idea of political marketing. Edited by Nicholas J. O'Shaughnessy - Stephan C. M. Henneberg. 1st pub. Westport: Praeger, 2002, xx, 258. ISBN 0275975959. info
  • Handbook of political marketing. Edited by Bruce I. Newman. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 1999, xxiv, 792. ISBN 076191109X. info
Výukové metody
teoretická příprava, přednášky, laboratorní cvičení, diskuse v hodinách
Metody hodnocení
1 laboratorní protokol (20 bodů), průběžný test (10 bodů), závěrečná písemná zkouška (30 bodů). Pro úspěšné ukončení kurzu je třeba získat 36 bodů.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.