POL505 Teorie a koncepty politického marketingu

Fakulta sociálních studií
podzim 2017
Rozsah
1/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Hrbková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Miloš Gregor, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Rozvrh
Út 13:30–15:00 U41
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem kurzu je seznámit studenty s vybranými oblastmi a teoriemi politického marketingu. V úvodu kurzu se studenti seznámí s tím, z jakých základů politický marketing vychází a jak jej vlastně chápat ve vztahu k demokracii. Další část kurzu pak podrobně představuje nejvlivnější teoretické koncepty, které se v současnosti s politickým marketingem spojují (koncepty R. Ormroda, J. Lees-Marshment, B. Newmana a dalších). Po seznámení s obecnějšími koncepty bude pozornost věnována , negativním kampaním, permanentním kampaním, brandingu atd.
Výstupy z učení
Po absolvování kurzu budou studenti znát nejvýznamnější teoretické koncepty politického marketingu. Dále budou schopni identifikovat a posoudit problematické aspekty marketingu v politice ve vztahu k demokracii.
Osnova
  • 1. Úvodní informace o kurzu 2-3. Marketing v politice / Marketing a demokracie I-II 4-5. Teoretické modely v politickém marketingu I-II 6. Permanentní kampaň 7. Hodnocení politických osobností a vzhled kandidátů 8. Čtecí týden 9. Persuaze v politice 10. Branding 11. Negativní kampaň 12. Nové trendy v politickém marketingu 13. Závěrečné písemné přezkoušení
Literatura
  • SAVIGNY, Heather. The problem of political marketing. New York: Continuum, 2008, 147 s. ISBN 9780826428561. info
  • The SAGE handbook of political advertising. Edited by Lynda Lee Kaid - Christina Holtz-Bacha. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2006, xi, 492. ISBN 1412917956. info
  • Winning elections with political marketing. Edited by Philip Davies - Bruce I. Newman. New York: Haworth Press, 2006, xiii, 239. ISBN 0789033704. info
  • Political marketing : a comparative perspective. Edited by Darren G. Lilleker - Jennifer Lees-Marshment. Manchester: Manchester University Press, 2005, xvii, 230. ISBN 0719068711. info
  • Handbook of political communication research. Edited by Lynda Lee Kaid. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, 2004, xviii, 541. ISBN 0805837752. URL info
  • The idea of political marketing. Edited by Nicholas J. O'Shaughnessy - Stephan C. M. Henneberg. 1st pub. Westport: Praeger, 2002, xx, 258. ISBN 0275975959. info
  • Handbook of political marketing. Edited by Bruce I. Newman. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 1999, xxiv, 792. ISBN 076191109X. info
Výukové metody
teoretická příprava, přednášky,diskuse v hodinách
Metody hodnocení
esej, dva position papery, průběžné a závěrečné písemní přezkoušení
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2018.