FSS:POL505 Teorie a koncepty marketingu - Informace o předmětu
POL505 Teorie a koncepty politického marketingu
Fakulta sociálních studiípodzim 2017
- Rozsah
- 1/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Otto Eibl, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Lenka Hrbková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Miloš Gregor, Ph.D. (cvičící) - Garance
- prof. PhDr. Lubomír Kopeček, Ph.D.
Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Pospíšilová
Dodavatelské pracoviště: Oddělení politologie – Katedra politologie – Fakulta sociálních studií - Rozvrh
- Út 13:30–15:00 U41
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Politologie (program FSS, N-PL)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je seznámit studenty s vybranými oblastmi a teoriemi politického marketingu. V úvodu kurzu se studenti seznámí s tím, z jakých základů politický marketing vychází a jak jej vlastně chápat ve vztahu k demokracii. Další část kurzu pak podrobně představuje nejvlivnější teoretické koncepty, které se v současnosti s politickým marketingem spojují (koncepty R. Ormroda, J. Lees-Marshment, B. Newmana a dalších). Po seznámení s obecnějšími koncepty bude pozornost věnována , negativním kampaním, permanentním kampaním, brandingu atd.
- Výstupy z učení
- Po absolvování kurzu budou studenti znát nejvýznamnější teoretické koncepty politického marketingu. Dále budou schopni identifikovat a posoudit problematické aspekty marketingu v politice ve vztahu k demokracii.
- Osnova
- 1. Úvodní informace o kurzu 2-3. Marketing v politice / Marketing a demokracie I-II 4-5. Teoretické modely v politickém marketingu I-II 6. Permanentní kampaň 7. Hodnocení politických osobností a vzhled kandidátů 8. Čtecí týden 9. Persuaze v politice 10. Branding 11. Negativní kampaň 12. Nové trendy v politickém marketingu 13. Závěrečné písemné přezkoušení
- Literatura
- SAVIGNY, Heather. The problem of political marketing. New York: Continuum, 2008, 147 s. ISBN 9780826428561. info
- The SAGE handbook of political advertising. Edited by Lynda Lee Kaid - Christina Holtz-Bacha. Thousand Oaks, Calif.: SAGE Publications, 2006, xi, 492. ISBN 1412917956. info
- Winning elections with political marketing. Edited by Philip Davies - Bruce I. Newman. New York: Haworth Press, 2006, xiii, 239. ISBN 0789033704. info
- Political marketing : a comparative perspective. Edited by Darren G. Lilleker - Jennifer Lees-Marshment. Manchester: Manchester University Press, 2005, xvii, 230. ISBN 0719068711. info
- Handbook of political communication research. Edited by Lynda Lee Kaid. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum Associates, 2004, xviii, 541. ISBN 0805837752. URL info
- The idea of political marketing. Edited by Nicholas J. O'Shaughnessy - Stephan C. M. Henneberg. 1st pub. Westport: Praeger, 2002, xx, 258. ISBN 0275975959. info
- Handbook of political marketing. Edited by Bruce I. Newman. Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, 1999, xxiv, 792. ISBN 076191109X. info
- Výukové metody
- teoretická příprava, přednášky,diskuse v hodinách
- Metody hodnocení
- esej, dva position papery, průběžné a závěrečné písemní přezkoušení
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/fss/podzim2017/POL505