Přechod na menu, Přechod na obsah, Přechod na patičku
     

Úlohy podporující rozvoj kombinatorického myšlení

K řešení úloh využíváme experimentu, děti zkouší, zda mohou úlohu vyřešit. Pokud je to možné, snažíme se najít všechna řešení.

  1. Vybarvěte kruhy tak, aby v každém řádku a každém sloupci byly všechny barvy – červená, modrá, žlutá, zelená a aby se žádná barva neopakovala.
    vybarvěte kruhy
  2. Doplňte do čtverce obrázky tak, aby v každém řádku i v každém sloupci byl právě jeden a aby tam žádný nechyběl.
    vyplňte tabulku
  3. Kolik máte možností, abyste oblékli panenku, když pro ni máte 3 halenky a dvoje kalhoty?
  4. Máte 3 krychle, každá má jinou barvu. Kolik různých „komínů“ můžete postavit tak, aby v každém byly krychle sestaveny jinak? Najděte všech šest možností?
    sestavte krychle jinak
  5. Autíčko má 4 kola, trojkolka má tři. Kolik autíček a kolik trojkolek můžete zhotovit, když máte k dispozici 11 (14) koleček?
  6. Jak můžete navlékat tři bílé a dva modré korálky? Hledejte různé možnosti.
  7. U stolečku sedí 4 děti. Kolika způsoby se mohou přesadit?
    4 děti u stolečku
  8. Můžete zaplatit 19 Kč pouze pětikorunovými a dvoukorunovými mincemi?
  9. Máte dvě bílé a dvě modré kuličky, kolika způsoby je můžete poskládat do řady?
  10. Sestavujete vláček, máte k dispozici 1 lokomotivu, 2 cisterny a 4 nákladní vagónky. Kolika způsoby můžete vláček sestavit?
RNDr. Růžena Blažková, CSc. |
Pedagogická Fakulta, Masarykova univerzita |
Návrat na úvodní stránku webu, přístupnost |
Stránky Pedagogické fakulty MU
| Technická spolupráce:
| Servisní středisko pro e-learning na MU
| Fakulta informatiky Masarykovy univerzity, 2010

Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.