Průchod studijním plánem
PdF BOVPck Učitelství praktického vyučování (jednooborový kombinovaný)
Název anglicky: Teacher Education - Vocational Training (one-field combined)
bakalářský kombinovaný jednooborový, vyučovací jazyk: čeština![čeština čeština](/pics/flags_svg/cz.svg)
Zahrnut v programu: PdF B-OVP Učitelství praktického vyučování
bakalářský kombinovaný jednooborový, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-OVP Učitelství praktického vyučování
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahObsah státní závěrečné zkoušky je následující:
- Didaktika praktického vyučování
- Obhajoba bakalářské práce
- Pedagogika a psychologie
Předměty státní zkoušky vychází z pilířových disciplín daných programem.
Okruhy pro státní závěrečné zkoušky z didaktiky praktického vyučování – student losuje jedno z témat a po přiměřené přípravě odpovídá na dílčí otázky v nich uvedených. Pedagogicko-psychologický základ je zkoušen písemnou formou.
Okruhy pro státní závěrečné zkoušky jsou na stránkách garančních pracovišť:
- Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání / Sekce odborného vzdělávání / Studium
- Katedra pedagogiky / Studium / Bakalářské / Okruhy SZZ
- Katedra psychologie / Studium / Státní závěrečné zkoušky - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíPozn.: Všechny práce jsou uloženy v archivu MU, přístup k pracím prostřednictvím informačního systému IS MUNI (www.is.muni.cz).
Inovace učebního programu v rámci oboru umělecký keramik
bakalářská práce, Bc. Jiří Brtnický, 27. 5. 2019
Výuka v oděvnictví a vliv modní přehlídky na výuku
diplomová práce, Mgr. Lenka Uhlířová, 29. 5. 2019
Výuka komunikace se zákazníkem v oboru Hotelnictví a turismus
bakalářská práce, Bc. Luboš Prüger, 27. 5. 2019
Význam paliativní péče a její začlenění do výuky na střední odborné škole
bakalářská práce, Bc. Iva Pročková, 21. 1. 2019
Prevence rizikového chování v silničním provozu
bakalářská práce, Bc. Jan Buš, 27. 5. 2019
Profesní vzdělávání příslušníků justiční stráže
bakalářská práce, Bc. Jakub Uhlíř, 27. 5. 2019
Doporučený průchod studijním plánem
Učitelská propedeutika (69 kreditů)
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:FC5043 | Digitální a informační gramotnost 1 | k | 3 | 1 | - |
PdF:FC5046 | Finanční gramotnost | zk | 4 | 1 | - |
PdF:FC5047 | Právní nauka | zk | 3 | 2 | - |
PdF:FC5053 | Výchova k pedagogickým kompetencím učitelů | k | 5 | 3 | P |
PdF:FC5054 | Celoživotní zvyšování kvalifikace | k | 3 | 3 | - |
PdF:FC5058 | Digitální a informační gramotnost 2 | zk | 4 | 5 | - |
PdF:FC5066 | Školní vzdělávací programy SOU a SOŠ | k | 4 | 6 | P |
PdF:FC5069 | Specifické poruchy učení | k | 5 | 2 | - |
PdF:SZ6026 | Úvod do pedagogiky a psychologie | zk | 6 | 1 | Z |
PdF:SZ6028 | Vývojová psychologie | k | 3 | 2 | Z |
PdF:SZ6029 | Teorie a metodika výchovy | zk | 4 | 2 | Z |
PdF:SZ6091 | Výchovné situace ve škole: analýza a interpretace | z | 2 | 2 | Z |
PdF:SZ6030 | Speciální a inkluzivní pedagogika | z | 3 | 3 | Z |
PdF:SZ6031 | Výzkum v pedagogické praxi | zk | 4 | 3 | Z |
PdF:SZ6035 | Základy pedagogické diagnostiky | z | 2 | 4 | Z |
PdF:SZ6038 | Pedagogická komunikace | k | 3 | 4 | Z |
PdF:SZ6090 | Výchova nadaných žáků | z | 2 | 4 | Z |
PdF:SZ6034 | Sociální psychologie | k | 3 | 5 | Z |
63 kreditů |
Cizí jazyk
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:JVk001 | Vstupní test A2 - AJk | z | 1 | 1 | - |
PdF:JVk011 | Angličtina pro pedagogy I | zk | 5 | 2 | - |
6 kreditů |
Obor a oborové didaktiky (72 kreditů)
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:FC5041 | Bezpečnost práce a ochrana člověka za mimořádných událostí | k | 3 | 1 | P |
PdF:FC5042 | Základy ekologie a environmentální vědy | zk | 4 | 1 | - |
PdF:FC5044 | Nakládání s odpady | k | 3 | 1 | - |
PdF:FC5045 | Všeobecné základy odborných předmětů 1 | k | 5 | 1 | P |
PdF:FC5048 | Všeobecné základy odborných předmětů 2 | k | 5 | 2 | P |
PdF:FC5049 | Obecná didaktika SOŠ | zk | 5 | 2 | P |
PdF:FC5052 | Úvod do oborových didaktik SOŠ | k | 3 | 3 | Z |
PdF:FC5055 | Didaktika odborných předmětů | zk | 5 | 4 | Z |
PdF:FC5056 | Didaktika praktického vyučování 1 | zk | 4 | 4 | Z |
PdF:FC5057 | Seminář z didaktiky praktického vyučování 1 | k | 3 | 4 | - |
PdF:FC5059 | Člověk a hospodářství | zk | 6 | 1 | - |
PdF:FC5060 | Didaktika praktického vyučování 2 | zk | 4 | 5 | Z |
PdF:FC5061 | Seminář z didaktiky praktického vyučování 2 | k | 3 | 5 | - |
PdF:FC5062 | Výchova k odborným kompetencím učitelů SOŠ | zk | 5 | 5 | P |
PdF:FC5065 | Člověk a svět práce | k | 3 | 6 | - |
PdF:FC5067 | Portfolio učitele SOŠ | k | 3 | 6 | - |
64 kreditů |
Povinně volitelné předměty
Student volí dva POVINNĚ VOLITELNÉ předměty podle svého zaměření, tj. zapisuje si 8 kreditů:
- Zaměření Technické obory si zapisuje FC5211, FC5212.
- Zaměření Obchod a služby si zapisuje FC5311, FC5312.
- Zaměření Zdravotnické obory si zapisuje FC5511, FC5512.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:FC5211 | Technologie 1 | k | 4 | 3 | P |
PdF:FC5212 | Technologie 2 | k | 4 | 4 | P |
PdF:FC5311 | Obchodní nauka | k | 4 | 3 | P |
PdF:FC5312 | Podstata fungování provozoven služeb | k | 4 | 4 | P |
PdF:FC5511 | Výchova ke zdraví | k | 4 | 3 | P |
PdF:FC5512 | Základy zdravotních nauk | k | 4 | 4 | P |
24 kreditů |
Praxe (23 kreditů)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:FC5050 | Oborová praxe 1 | z | 4 | 2 | P |
PdF:FC5051 | Reflexe oborové praxe 1 | z | 2 | 2 | P |
PdF:FC5063 | Oborová praxe 2 | k | 5 | 5 | P |
PdF:FC5064 | Reflexe oborové praxe 2 | z | 2 | 5 | P |
PdF:SZ6111 | Oborová tandemová praxe 1 | k | 5 | 3 | P |
PdF:SZ6112 | Oborová tandemová praxe 2 | k | 5 | 4 | P |
23 kreditů |
Volitelné předměty
Student si v průběhu studia zapisuje volitelné předměty v minimální výši 9 kreditů.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:FC5068 | Kompendium praktického vyučování | k | 3 | 6 | - |
PdF:FC5821 | Využití statistik pro vzdělávání a praxi | k | 3 | 1 | - |
PdF:FC5822 | Moderní aspekty v pedagogice | k | 3 | 1 | - |
PdF:FC5823 | Tvorba výukových materiálů pro odborné vzdělávání | k | 3 | 1 | - |
PdF:FC5824 | Doprava a systémy dopravní výchovy | k | 3 | 1 | - |
PdF:FC5825 | Hygiena školního prostředí | k | 3 | 1 | - |
PdF:FC5826 | Exkurze 1 | k | 3 | 1 | - |
PdF:FC5827 | Základy společenského chování | k | 3 | 2 | - |
PdF:FC5828 | Podnikové hospodářství | k | 3 | 2 | - |
PdF:FC5829 | Dotační příležitosti škol, živnostníků a firem | k | 3 | 2 | - |
PdF:FC5830 | Exkurze 2 | k | 3 | 2 | - |
PdF:FC8021 | Rozvoj učitelských dovedností v odborném vzdělávání 1 | k | 3 | 1 | - |
PdF:FC8022 | Digitální gramotnost | k | 3 | 2 | - |
PdF:FC8023 | Rozvoj učitelských dovedností v odborném vzdělávání 2 | k | 3 | 2 | - |
42 kreditů |
Bakalářská práce (10 kreditů)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:FCO_BP | Bakalářská práce | z | 3 | 5 | P |
PdF:FCO_BPd | Bakalářská práce - Dokončení | z | 4 | 6 | P |
PdF:FCO_BPp | Bakalářská práce - Projekt | z | 3 | 4 | P |
10 kreditů |