Přechod na menu
,
Přechod na obsah
,
Přechod na patičku
Kinematografie v okupované Evropě 1939–1945
Filozofická fakulta Masarykovy univerzity
doc. Mgr. Pavel Skopal, Ph.D.
Úvodní stránka
Kinematografie ve válčící Evropě 1939–1945
Kinematografie v okupované Evropě 1939–1945
Kinematografie v okupované
Evropě – Rozcestník kapitol
Kulturní imperialismus, kulturní
transfer, kulturní kontinuita?
Národní kulturní tradice
pod nacistickou kontrolou
Strategie obrany a soupeření
Filmová distribuce a praktiky
uvádění: regulace trhu
Popularita filmů a (národní)
publikum: možnosti výzkumu
„Chovat se jako Čech“:
diváci a „dvojjazyčné nohy“
Mariky Rökkové
Noviny, novináři a filmová kritika
v totalitním režimu
Lidový film, film pro lid, nebo
brak? Případ detektivního filmu
Transnárodní produkce,
transnárodní imaginace
Povinná četba
Videa
Filmové projekce: Prag-Film
Transnárodní produkce, transnárodní imaginace
Povinná četba
Sabine Hake: Cinema, Set Design, and the Domestication of Modernism. In: Popular Cinema of the Third Reich.
(University of Texas Press, Austin 2001), s. 46–67
Přístupné pouze studentům kurzu
Videa
Dívka v modrém (Otakar Vávra, 1939)