PdF:SZ6119 Projekty jako nástroj rozvoje - Informace o předmětu
SZ6119 Projekty jako nástroj rozvoje kompetencí k podnikavosti
Pedagogická fakultajaro 2025
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno kontaktně - Vyučující
- Mgr. Martin Fico (cvičící)
doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Michaela Pulkrábová (cvičící)
Mgr. Lucie Škarková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Lucie Škarková, Ph.D.
Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta
Dodavatelské pracoviště: Katedra pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SZ6119/01: Út 8:00–9:50 učebna 42, M. Fico, M. Pulkrábová
SZ6119/02: Út 17:00–18:50 učebna 32, M. Fico, M. Pulkrábová - Předpoklady
- !NOWANY( SZ6013 Dramatická výchova v pedagogické praxi , SZ6014 Globální rozvojové vzdělávání v přípravě učitele , SZ6015 Metodika průřezových témat v RVP , SZ6016 Metodika respektující výchovy , SZ6018 Osobnostní a sociální příprava , SZ6019 Podpora seberozvoje žáka skrze koučovací techniky , SZ6020 Specifika práce v multietnické třídě , SZ6021 Sociálně patologické jevy v životě žáků ZŠ a studentů SŠ , SZ6022 Výchova k hodnotám jako součást pedagogické profese , SZ6023 Výchova nadaných žáků , SZ6118 Učíme (se) v kruhu , SZ6120 Výchovné situace ve škole: kazuistiky, analýza a interpretace )&&(SEMESTR(1)||SEMESTR(2))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 44 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/44, pouze zareg.: 2/44, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 2/44 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-AJ3S) (2)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CJ3S)
- Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Dějepis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-DE3S)
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FJ3S) (2)
- Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-FY3S)
- Hlasová výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hra na klavír se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-HV3S)
- Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-CH3S)
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - německý jazyk (program PdF, B-SPE)
- Lektorství cizího jazyka - ruský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-MA3S)
- Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-NJ3S) (2)
- Občanská výchova a základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-OV3S)
- Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství dějepisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství fyziky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství hudební výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství chemie pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství křesťanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství matematiky pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství německého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství občanské výchovy pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství přírodopisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Pedagogické asistentství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství speciální pedagogiky pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výchovy ke zdraví pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství výtvarné výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Pedagogické asistentství zeměpisu pro základní školy (program PdF, B-TV)
- Přírodopis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-PR3S)
- Ruský jazyk se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-RJ3S) (2)
- Speciální pedagogika (program PdF, B-SPD)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SP3S)
- Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Technická a informační výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TE3S)
- Učitelství praktického vyučování (jednooborový prezenční) (program PdF, B-OVP)
- Vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Výchova ke zdraví se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VZ3S)
- Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VV3S) (2)
- Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Zeměpis se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-ZE3S)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je u studentů rozvíjet kompetence k podnikavosti prostřednictvím propojení projektového řízení a projektové výuky v souladu s kompetenčním rámcem ENTRECOMP
- Výstupy z učení
- Studenti
• vysvětlí základní pojmy v oblasti projektů (včetně výukových) a projektového řízení
• seznámí se se základními dokumenty definujícími podnikavost na evropské úrovni a v ČR
• na základě kompetenčního rámce ENTRECOMP reflektují své silné a slabé stránky a hledají cesty k jejich rozvoji
• získají přehled a o nástrojích k efektivnější organizaci práce a projektů a naučí se s nimi pracovat
• implementují v praxi design thinking
• pro realizovaný projekt identifikují klíčové zdroje; zrealizují průzkum trhu a rešerše nastaví systém plánování a řízení projektů; vytvoří základní rozpočet projektu a na jeho základě vyberou vhodné možnosti fundrisingu
• znalosti a dovednosti si propojí s projektovou výukou v praxi učitele, která může podpořit rozvoj podnikavosti jejich žáků. - Osnova
- 1. Úvod do problematiky – podnikavost, kompetence k podnikavosti, projekty, projektová výuka
- 2. Podnikavost jako možnost změny ve škole, či společnosti – design thinking
- 3. Seberozvoj a rozvoj lidských zdrojů 4. Řízení projektů a digitální nástroje
- 5. Trh, rozpočet a fundraising pro úspěch projektů
- 6. Přenositelnost kompetencí k podnikavosti na žáky prostřednictvím projektové výuky
- Literatura
- povinná literatura
- EntreComp: The Entrepreneurship Competence Framework – Evropský rámec klíčové kompetence k podnikavosti (2016).
- KRATOCHVÍLOVÁ, Jana. Teorie a praxe projektové výuky. 1. dotisk 1. vydání. Brno: MU Brno, 2009, 160 s. svazek č. 100. ISBN 978-80-210-4142-4. info
- doporučená literatura
- Davide, H., Tommaso, M., Van Gils, A., Huybrechts, J. (2017) Entrepreneurial education and learning at universities: exploring multilevel contingencies, Entrepreneurship & Regional Development, 29:9-10, 945-974,DOI: 10.1080/08985626.2017.1376542
- olb, D. A. 1984. Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice-Hall.
- Entrepreneurship education at school in Europe. (2016). Brussels: Education, Audiovisual and Culture Executive Agency.
- Výukové metody
- Semináře budou probíhat interaktivně a studenti v nich budou tvořit vlastní návrh projektu. Skrze tuto zkušenost naplánují a případně i zrealizují vlastní projekt, nebo do detailů rozpracují návrh projektu. Příprava na seminář zahrnuje ukázky projektů z praxe, jejich analýzu a kritické reflektování vlastního projektu a svých kompetencí k podnikavosti.
- Metody hodnocení
- aktivní účast, odevzdání a obhájení projektu, odborná diskuze nad tématem
- Student při prezentaci prokáže orientaci v tématu
- Analyzuje konkurenci a identifikuje příležitosti
- Práce splňuje obsahově i formálně požadavky na projekt
- Vzhledem ke smyslu projektu zvolí vhodný postup
- Naplánuje předpokládaný soubor činností a úkolů při práci na projektu
- Naplánuje financování projektu na období min. 1 rok
- Reflektuje svou úroveň kompetencí k podnikavosti a je schopen plánovat svůj rozvoj - Informace učitele
- Předmět vyžaduje aktivní prezentaci ve skupině.
- Student Erasmus programu: Student, jemuž je udělen ISP na Erasmus+ program samostatně studuje dle cílů, obsahu a pojmenovaných výstupů v sylabu předmětu. Pracuje na splnění úkolů. Student s uděleným ISP má právo na ukončení povinného nebo povinně volitelného předmětu i mimo zkouškové období, a to v průběhu semestru bezprostředně následujícím po semestru, v němž pobýval na zahraniční vysoké škole nebo na zahraniční pracovní stáži. Student se dohodne s vyučujícím na termínu ukončení předmětu.
- Předmět vyžaduje aktivní prezentaci ve skupině.
- Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- SZ6013 Dramatická výchova v pedagogické praxi
!NOWANY(SZ6118, SZ6014, SZ6015, SZ6016, SZ6018, SZ6019, SZ6020, SZ6021, SZ6022, SZ6023, SZ6119, SZ6120) - SZ6014 Globální rozvojové vzdělávání v přípravě učitele
!NOWANY(SZ6013, SZ6118, SZ6015, SZ6016, SZ6018, SZ6019, SZ6020, SZ6021, SZ6022, SZ6023, SZ6119, SZ6120) - SZ6015 Metodika průřezových témat v RVP
!NOWANY(SZ6013, SZ6014, SZ6118, SZ6016, SZ6018, SZ6019, SZ6020, SZ6021, SZ6022, SZ6023, SZ6119, SZ6120)&&(semestr(1)||semestr(2)) - SZ6016 Metodika respektující výchovy
!NOWANY(SZ6013, SZ6014, SZ6015, SZ6118, SZ6018, SZ6019, SZ6020, SZ6021, SZ6022, SZ6023, SZ6119, SZ6120)&&(semestr(1)||semestr(2)) - SZ6018 Osobnostní a sociální příprava
!NOWANY(SZ6013, SZ6014, SZ6015, SZ6016, SZ6118, SZ6019, SZ6020, SZ6021, SZ6022, SZ6023, SZ6119, SZ6120) - SZ6020 Specifika práce v multietnické třídě
!NOWANY(SZ6013, SZ6014, SZ6015, SZ6016, SZ6018, SZ6019, SZ6118, SZ6021, SZ6022, SZ6023, SZ6119, SZ6120) - SZ6021 Sociálně patologické jevy v životě žáků ZŠ a studentů SŠ
!NOWANY(SZ6013, SZ6014, SZ6015, SZ6016, SZ6018, SZ6019, SZ6020, SZ6118, SZ6022, SZ6023, SZ6119, SZ6120)&&(semestr(1)||semestr(2)) - SZ6022 Výchova k hodnotám jako součást pedagogické profese
!NOWANY(SZ6013, SZ6014, SZ6015, SZ6016, SZ6018, SZ6019, SZ6020, SZ6021, SZ6118, SZ6023, SZ6119, SZ6120) - SZ6023 Výchova nadaných žáků
!NOWANY(SZ6013, SZ6014, SZ6015, SZ6016, SZ6018, SZ6019, SZ6020, SZ6021, SZ6022, SZ6118, SZ6119, SZ6120)&&(semestr(1)||semestr(2))
- SZ6013 Dramatická výchova v pedagogické praxi
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2025/SZ6119