PdF BVYck Vychovatelství (jednooborový kombinovaný)
Název anglicky: Child and Youth Afterschool Education (one-field combined)
bakalářský kombinovaný jednooborový, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-VY Vychovatelství
bakalářský kombinovaný jednooborový, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-VY Vychovatelství
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahPovinná část SZZ:
SZZ1 PEDAGOGIKA (základy pedagogiky, sociální aspekty ve výchově, speciální pedagogika, výchova ve volném čase)
SZZ2 PSYCHOLOGIE (základy psychologie, vývojová psychologie, sociální a interkulturní psychologie)
SZZ3 PROFILUJÍCÍ SLOŽKA S METODIKOU
a) SPECIFIKA PRÁCE VYCHOVATELE (partnerské a respek. přístupy ve výchově, etopedie a edukace dětí s poruchami chování, vzájemné souvislosti sociální práce a patologie, inkluzivní a globální vzdělávání, výtvarné tvořivé činnosti, hudebně-pohybová výchova)
b) METODIKA ZÁJMOVÉ ČINNOSTI (povinné a povinně-volitelné předměty dané profilace: environmentální, dramatický, tělesná výchova)
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE (OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE - předměty bakalářské práce: projekt, BP, dokončení)
Student si vylosuje po jedné otázce z předmětů Pedagogika, Psychologie a z Profilující složky s metodikou si vylosuje dvě otázky (jednu a) a druhou b) - tuto dle příslušné profilace, kterou absolvoval).
Ke každé otázce si student připraví množství praktických příkladů, nebo předloží příslušné práce ze svého portfolia, které nastřádal během celého studia. Na obhajobu BP se student připraví podle dané struktury (prezentace). - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíPojem šikana u studentů učitelství MUNI
Genderový svět hraček aneb koho to zajímá v předškolním věku
Ponětí rodičů dětí školního věku o kyberšikaně
Náš mozek a důsledky špatné práce s informacemi a myšlenkami
Konstruktivismus aneb alternativy ve školní družině
Inovace a trendy v práci vychovatele
Školní kluby jako alternativa trávení volného času po vyučování
Volný čas jako prostředek hodnotového směřování
Hranice ve výchově
Intuitivní rodičovství
Rodič jako partner, rodič jako konkurent
Management školní družiny
Technologie ve výchově, jejich využití ve volném čase
Rozvoj kritického myšlení prostřednictvím volnočasových aktivit u dětí mladšího školního věku
Doporučený průchod studijním plánem
Pedagogicko-psychologická propedeutika a speciálněpedagogická příprava
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SOk118 | Sociální aspekty výchovy | zk | 6 | 1 | Z |
PdF:SOk111 | Základy psychologie | zk | 6 | 1 | Z |
PdF:SOk110v | Základy pedagogiky | zk | 6 | 2 | Z |
PdF:SZ6029 | Teorie a metodika výchovy | zk | 4 | 2 | - |
PdF:SOk128 | Vývojová psychologie | zk | 6 | 2 | Z |
PdF:SOk130 | Propedeutika vědecké práce a pedagogického výzkumu | zk | 6 | 3 | Z |
PdF:SOk113 | Speciální pedagogika | zk | 6 | 3 | Z |
PdF:SZ6038 | Pedagogická komunikace | k | 3 | 4 | - |
PdF:SZ6035 | Základy pedagogické diagnostiky | z | 2 | 4 | - |
PdF:SOp161 | Internacionalizace | z | - | 4 | - |
PdF:SZ6034 | Sociální psychologie | k | 3 | 5 | Z |
PdF:SOk151 | Interkulturní psychologie | zk | 6 | 5 | Z |
PdF:SOk160v | Repetitorium | k | 4 | 6 | - |
58 kreditů |
Oborová složka s didaktikou
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SOk817 | Úvod do dramatické výchovy | z | 4 | 1 | P |
PdF:SOk818 | Úvod do tělesné výchovy | z | 4 | 1 | P |
PdF:SOk819 | Úvod do environmentální edukace | z | 4 | 1 | P |
PdF:SOk117 | Osobnostní příprava vychovatele 1 | z | 4 | 1 | - |
PdF:SOk119 | Partnerské a respektující přístupy ve výchově | k | 5 | 1 | P |
PdF:SOk127v | Osobnostní příprava vychovatele 2 | z | 4 | 2 | - |
PdF:SOk135 | Výtvarné tvořivé činnosti | k | 5 | 3 | P |
PdF:SOk138 | Výchova ve volném čase | zk | 5 | 3 | Z |
PdF:SOk144 | Vzájemné souvislosti sociální práce a sociální patologie v práci vychovatele | zk | 6 | 4 | P |
PdF:SOk154v | Etopedie a edukace dětí s poruchami chování | zk | 5 | 4 | P |
PdF:SOk846 | Hudebně pohybová výchova pro vychovatele | k | 5 | 4 | P |
PdF:SOk150v | Inkluzivní a globální vzdělávání | k | 5 | 5 | P |
PdF:SOk161v | Realizace výchovně-vzdělávacího projektu | k | 4 | 5 | - |
PdF:SOk123v | Výchova ve volném čase 1 - Metodika aktivit | z | 3 | 5 | - |
PdF:SOk134 | Výchova ve volném čase 2 - Metodika her | z | 3 | 5 | - |
66 kreditů |
Povinně-volitelné předměty
Student si v druhém semestru zvolí jeden z trojice předmětů "výchovy" SOk827 nebo SOk828 nebo SOk829. Ve třetím a čtvrtém semestru pak navazující předměty 2 a 3 stejné "výchovy".
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SOk827 | Dramatická výchova 1: Didaktika dramatické výchovy | k | 5 | 2 | P |
PdF:SOk828 | Tělesná výchova 1: Základy pohybových aktivit 1 | k | 5 | 2 | P |
PdF:SOk829 | Environmentální výchova 1: Základy environmentální výchovy pro vychovatele | k | 5 | 2 | P |
PdF:SOk837 | Dramatická výchova 2: Dramatická výchova v RVP a její využití v ŠVP | k | 5 | 3 | P |
PdF:SOk838 | Tělesná výchova 2: Základy pohybových aktivit 2 | k | 5 | 3 | P |
PdF:SOk839 | Environmentální výchova 2: Environmentální myšlení pro vychovatele | k | 5 | 3 | P |
PdF:SOk847 | Dramatická výchova 3: Strukturování dramatické hry | zk | 6 | 4 | P |
PdF:SOk848 | Tělesná výchova 3: Didaktika tělesné výchovy | zk | 6 | 4 | P |
PdF:SOk849 | Environmentální výchova 3: Praktikum z environmentální výchovy pro vychovatele | zk | 6 | 4 | P |
48 kreditů |
Praxe
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SOk126v | Projektování v pedagogické práci (praxe) | k | 5 | 2 | - |
PdF:SOk136v | Praxe souvislá volnočasová | k | 4 | 3 | - |
PdF:SOk146v | Praxe průběžná volnočasová | k | 5 | 4 | - |
PdF:SOk156v | Souvislá pedagogická praxe ve školském zařízení | k | 5 | 5 | - |
19 kreditů |
Jazyky
Student si zvolí jeden z trojice předmětů JVK001 JVK002 JVK003 v prvním semestru, v druhém semestru si zvolí jeden z předmětů JVK015 JVK035 JVK043 stejného jazyka z prvního semestru.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:JVk001 | Vstupní test A2 - AJk | z | 1 | - | - |
PdF:JVk002 | Vstupní test A2 - NJk | z | 1 | - | - |
PdF:JVk003 | Vstupní test A2 - RJk | z | 1 | - | - |
PdF:JVk015 | Angličtina pro sociální pedagogy I | zk | 5 | - | - |
PdF:JVk035 | Němčina pro sociální pedagogy I | zk | 5 | - | - |
PdF:JVk043 | Ruština pro sociální pedagogy I | zk | 5 | - | - |
18 kreditů |
Bakalářská práce (min. 10 kr)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SO_BPp | Bakalářská práce - Projekt | z | 3 | 4 | P |
PdF:SO_BP | Bakalářská práce | z | 3 | 5 | P |
PdF:SO_BPd | Bakalářská práce - Dokončení | z | 4 | 6 | P |
10 kreditů |
Volitelné předměty
Studenti si z nabídky volitelných předmětů volí předměty v hodnotě 13 kreditů.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SO501 | Audiovizuální techniky pro děti se znevýhodněním | z | 2 | - | - |
PdF:SO502 | Doučování dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí | z | 3 | - | - |
PdF:SO503 | Education in Diverse Society | zk | 5 | - | - |
PdF:SO504 | Mentoring profesních praxí | z | 3 | - | - |
PdF:SO505 | Metodologický workshop | z | 2 | - | - |
PdF:SO506 | Romský jazyk 1 | z | 2 | - | - |
PdF:SO507 | Romský jazyk 2 | z | 2 | - | - |
PdF:SO508 | Selected Topics in Social Pedagogy | z | 2 | - | - |
PdF:SO509 | Sociální pedagog ve školním prostředí | z | 3 | - | - |
PdF:SO510 | Základy romologie 1 | z | 2 | - | - |
PdF:So530 | L'éducation de drame en français | k | 4 | - | - |
PdF:So531 | Le théatre francais dans l enseignement | k | 6 | - | - |
PdF:So535 | Praxe v SVČ Lužánky | z | 3 | - | - |
PdF:SO536 | Přírodní zahrady - podzim, zima | k | 3 | - | - |
PdF:SO537 | Přírodní zahrady - jaro, léto | k | 3 | - | - |
PdF:SoIML | Intercultural Mentoring and Leadership | z | 3 | - | - |
PdF:SZ9BP_MUZP | Muzejní pedagogika | k | 3 | - | - |
51 kreditů |