Průchod studijním plánem
PdF BMScp Učitelství pro mateřské školy
Název anglicky: Pre-school Teacher Training
bakalářský prezenční jednooborový, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-MS Učitelství pro mateřské školy
bakalářský prezenční jednooborový, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-MS Učitelství pro mateřské školy
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahStátní závěrečná bakalářská zkouška je ústní a sestává z obhajoby bakalářské práce a ústní zkoušky z předškolní pedagogiky a psychologie, českého jazyka a literatury s didaktikou. V průběhu SZZ si student vylosuje dva okruhy: z českého jazyka a literatury a z pedagogiky a psychologie. Po poskytnutí přiměřené doby na přípravu student odpovídá představuje vlastní pojetí okruhu. Při zkoušce není kladen důraz na pamětné memorování, ale na aplikaci studentových znalostí do školské praxe s využitím studentského portfolia. Tím navazuje SZZ na vzdělávací cíle a na cílový profil absolventa oboru Učitelství pro mateřské školy.
- Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíBašová, Tereza (2024): Podíl pohybového programu na rozvoj hrubé motoriky u dětí ve věku 4-5 let
Bečková, Hana (2024): Podmínky pro spontánní hru v mateřské škole
Cápková, Klára (2024): Začlenění folkloru ze Šardic na Kyjovsku do hudebně-edukačního procesu v mateřské škole
Černá, Kateřina (2024): Hravě s pohybem do pohádky v mateřské škole
Černá, Lucie (2024): Metodika čtenářské pregramotnosti se zaměřením na rozvoj jazyka, řeči, časové a prostorové orientace
Dobešová, Evelyn (2024): Kniha jako zdroj rozvoje nejen matematické pregramotnosti
Filipová, Denisa (2024): Adaptace dětí na prostředí mateřské školy
Gálová, Radka (2024): Poradní kruhy v mateřské škole
Gloserová, Radmila (2024): Využití populárně-naučné literatury s přírodní tématikou v předškolním vzdělávání
Górniaková, Magdalena (2024): Výchova a vzdělávání bilingvních dětí v rámci mateřských škol na příkladu polské menšiny ve Slezsku
Helmová, Mirka (2024): Matematická pregramotnost v systému klíčových kompetencí dítěte na konci předškolního vzdělávání
Hošková, Veronika (2024):Gymnasticko-psychomotorické aktivity v MŠ
Hraničková, Saša (2024): Emoční inteligence dětí předškolního věku
Doporučený průchod studijním plánem
Učitelská propedeutika (47 kr.)
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SOp001 | Základy sociální pedagogiky | k | 3 | 3 | - |
PdF:XOV77 | Úvod do filosofické antropologie | k | 2 | 1 | - |
PdF:XPP03 | Předškolní pedagogika | zk | 6 | 2 | Z |
PdF:XPP06 | Pedagogicko-psychologická diagnostika | zk | 6 | 3 | Z |
PdF:XPP07 | Didaktika předškolního věku | k | 4 | 3 | Z |
PdF:XPP22 | Teorie a praxe kurikula předškolního vzdělávání | k | 6 | 4 | Z |
PdF:XPS01 | Úvod do pedagogiky a psychologie | zk | 6 | 1 | Z |
PdF:XPS02 | Sociální psychologie | k | 3 | 2 | P |
PdF:XPS03 | Vývojová psychologie | k | 3 | 3 | Z |
PdF:XPS04 | Pedagogická psychologie | k | 3 | 4 | P |
PdF:XSP01 | Speciální pedagogika předškolního věku | zk | 5 | 5 | - |
47 kreditů |
Oborová složka s oborovou didaktikou (90 kr.)
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:XBI01 | Zahrada jako edukační prostředí | z | 2 | 4 | - |
PdF:XCJ01 | Úvod do jazykové kultury a fonetika češtiny | zk | 4 | 1 | P |
PdF:XCJ02 | Literární komunikace | k | 2 | 2 | P |
PdF:XCJ03 | Kapitoly z české a světové literatury pro děti a mládež 1 | z | 2 | - | - |
PdF:XCJ06 | Jazyková kultura a komunikativní dovednosti | k | 3 | 4 | P |
PdF:XCJ07 | Kapitoly z české a světové literatury pro děti a mládež 2 | zk | 2 | 4 | P |
PdF:XCJ16 | Didaktika jazykové výchovy s reflektovanou praxí | zk | 4 | 3 | P |
PdF:XCJ17 | Didaktika literární výchovy s reflektovanou praxí | k | 3 | 3 | P |
PdF:XFC01 | Praktikum k poznávání přírody | z | 2 | 2 | - |
PdF:XGE01 | Praktikum k poznávání společnosti | z | 2 | 3 | - |
PdF:XHV01 | Základy hudební teorie a dějin hudby | z | 2 | 1 | - |
PdF:XHV02 | Základy hry na klavír a Hlasová výchova | z | 2 | 2 | - |
PdF:XHV05 | Klavírní praktikum | zk | 2 | 4 | - |
PdF:XHV06 | Didaktika Hv s reflektovanou praxí | k | 2 | 4 | - |
PdF:XHV08 | Hudebněvýchovné činnosti | zk | 2 | 5 | - |
PdF:XMA01 | Rozvoj předčíselných představ | k | 4 | 2 | - |
PdF:XMA02 | Rozvoj geometrických představ | zk | 4 | 3 | - |
PdF:XMA03 | Didaktika matematiky 1. ročníku ZŠ | k | 3 | 4 | - |
PdF:XPP01 | Základy dramatické výchovy | k | 3 | 1 | P |
PdF:XPP12 | Globální a environmentální výchova | k | 3 | 5 | - |
PdF:XTI01 | Informační technologie | z | 2 | 1 | - |
PdF:XTI02 | Praktické činnosti | z | 3 | 1 | - |
PdF:XTV11 | Zdravotní problematika dětského věku | zk | 4 | 1 | - |
PdF:XTV12 | Základy tělesné výchovy | z | 2 | 1 | - |
PdF:XTV13 | Zdravotně preventivní a pohybové aktivity | z | 2 | 2 | - |
PdF:XTV24 | Teorie a praxe tělesné výchovy a výchovy ke zdraví | z | 3 | 3 | - |
PdF:XTV26 | Didaktické aplikace tělesné výchovy a výchovy ke zdraví | k | 3 | 4 | - |
PdF:XTV35 | Praktikum z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví s reflektovanou praxí | z | 2 | 5 | P |
PdF:XVV01 | Výtvarná hra a tvořivost | k | 3 | 1 | - |
PdF:XVV02 | Didaktika výtvarných činností | zk | 4 | 1 | - |
PdF:XVV04 | Výtvarné projekty | k | 3 | 3 | - |
84 kreditů |
Povinně volitelné předměty
Student si z nabídky povinně volitelných předmětů v této složce vždy vybírá celý modul zvoleného cizího jazyka v celkovém objemu 6 kreditů.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:NJ010 | Fonetika němčiny 1 | z | 2 | 1 | - |
PdF:NJ020 | Fonetika němčiny 2 | zk | 4 | 2 | - |
PdF:XAJ01 | Jazyková cvičení a fonetika 1 AJ | z | 2 | 1 | - |
PdF:XAJ02 | Jazyková cvičení a fonologie 2 AJ | z | 2 | 2 | - |
PdF:XAJ03 | Didaktika AJ | z | 2 | 3 | - |
PdF:XRJ01 | Praktická fonetika 1 RJ | z | 2 | 1 | - |
PdF:XRJ04 | Gramatika 1 RJ | zk | 4 | 2 | - |
18 kreditů |
Praxe (22 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:XCJ14 | Reflektovaná praxe k didaktice jazykové výchovy | z | 1 | 3 | - |
PdF:XCJ15 | Reflektovaná praxe k didaktice literární výchovy | z | 1 | 3 | - |
PdF:XHV07 | Reflektovaná praxe k didaktice hudební výchovy | z | 1 | 4 | - |
PdF:XPP02 | Vstupní pedagogická praxe | z | 3 | 1 | - |
PdF:XPP04 | Průběžná pedagogická praxe | z | 3 | 2 | - |
PdF:XPP08 | Asistentská pedagogická praxe | z | 2 | 3 | - |
PdF:XPP13 | Souvislá pedagogická praxe | z | 3 | 5 | - |
PdF:XPP14 | Pedagogická praxe klinická | z | 5 | 6 | P |
PdF:XPP16 | Praxe kurikula předškolního vzdělávání | z | 1 | 4 | - |
PdF:XTV34 | Reflektovaná praxe k praktiku z tělesné výchovy a výchovy ke zdraví | z | 1 | 5 | - |
PdF:XVV05 | Reflektovaná praxe k výtvarným projektům | z | 1 | 4 | - |
22 kreditů |
Bakalářská práce (10 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:PP_BPp | Bakalářská práce - Projekt | z | 3 | 4 | - |
PdF:PP_BP | Bakalářská práce | z | 3 | 5 | - |
PdF:PP_BPd | Bakalářská práce - Dokončení | z | 4 | 6 | - |
10 kreditů |